söndag 15 maj 2011

Koppel


Godmorgon!

Nytt påhitt här hemma. Nu ska man går i koppel på promenaderna bara för att bönderna har släppt ut sina kor överallt. Orättvist!
Vem är det som klagar? Doris så klart.

Intresset för korna verkar vara väldigt högt i år. Eftersom jag bestämt mig för att det inte ska varken vallas eller jagas några stackars kor denna sommar så är det flexikoppel som gäller i skog och mark. Ett koppel jag vanligtvis inte är så förtjust i men i skog och mark är det bra för att hon ska få lite mer frihet.

Vissa saker får man bara acceptera vad gäller sina hundar tror jag. Doris kan inte vara lös när korna går ute under sommaren. Det bara är så. Visst skulle jag kunna skvallerträna henne på detta men då fick jag nog slå upp ett tält och bo där hela sommaren. Förhoppningsvis hade min kära make saknat mig och hämtat hem oss.
Dessutom är det bara nyttigt att tagga ner hennes våldsamma springande. En promenad i koppel igår på en ca 6 km gjorde henne nöjd hela eftermiddagen. Vi hade en väldigt skön runda, bara hon och jag. Selma och Alma vara nöjda med att gå hemma hos husse och bränna den enorma högen av grenar och annat skräp som legat länge nu.

Jag tänker inte ens nämna schlagerfestivalen som störde mitt datorspelande hela kvällen.
Den ena "låten" värre än den andra. Huga!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: