torsdag 12 maj 2011

Ny medarbetare.


Godmorgon!

Det är tur att jag har den här lilla vovven i min flock! Doris har meddelat att hon inte kommer att jobba lika mycket längre så nu får lilla Alma rycka in!
Doris har blivit segare och segare på jobbet och det beror förmodligen på att det är för mycket för henne att jobba varje kväll.
Hon ska nu få dra ner på arbetstiderna och bara jobba två kvällar i veckan.

Alma jublar för hon har ingen begränsning på vad hon orkar. Lilla arbetsmyran!
Det är bara det att hon inte kan så mycket lydnadsmoment. Har ju aldrig behövt lära henne något speciellt mer än roliga cirkuskonster. Följsam som få är hon av sig själv liksom. Aldrig att hon behöver ha koppel. Hon lämnar inte min sida. Går inte fram till andra hundar när vi är ute. Jagar inget. Ja, egentligen är hon den perfekta hunden.

Jag får väl börja lära in saker som vi har nytta av på jobbet så vi kan visa övningarna hon och jag. Det blir nog inga problem. Jag har aldrig haft en hund som lär sig saker så fort som hon.

Doris får vila lite och kanske få tillbaka glädjen av att gå till jobbet. Sen hon löpte är hon lite trött och har blivit lite annorlunda. Min tös är nog på väg att bli vuxen.
Förhandlingarna är inledda om arbetstider och lön. Hon är en hård förhandlare min Doris.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: