måndag 9 maj 2011

Avslutningsvecka.


Godmorgon!

Ny vecka som är fullbokad till tusen! Det är bra. Man får mindre tid att tänka på tråkiga saker då. Det är avslutningar på alla kurserna men den här gången har jag tur. De flesta ska gå vidare på kurser så jag behöver inte ta adjö av så många. Mycket glädjande.
Några tar sommarlov och kommer igen till hösten. Dom kommer jag att sakna men vi ses ju igen.

Mitt jobb är lite farligt. Man fäster sig så vid de flesta hundar och när dom försvinner lämnar dom ett litet tomrum hos mig. Jag ska inte säga att jag saknar alla men dom flesta får en liten plats i mitt hjärta och många, många är dom jag skulle vilja ta med mig hem!

Livsglada bostonterriers, vackra schäfrar, underbara goldenvalpar, korsningar som är hur roliga som helst, kraftfulla rottweilers, "kamphundar" (pyttsan, inte dom som kommer till mig!) söta små lurviga knähundar av alla sorter och slag. Ah, så underbara dom är!

Det ska bakas sockerkakor och kokas kaffe för på avslutningen ska det fikas och diplom ska delas ut. Ett litet examensprov ska vi ha. Alla kommer att klara det galant!

Ett och annat problem har vi fått hantera och vi är väl inte i hamn på allt men verktygen har alla fått. Nu är det upp till var och en att jobba och se till att man får det hundägande som man så gärna vill ha. De flesta har kommit väldigt långt så jag betvivlar inte att man kommer i mål. Om man fortsätter jobba. Jag finns här för alla som vill ha hjälp att komma över mållinjen. Det finns inget jag hellre vill.
Nu är det dags att starta upp denna vecka. Den kommer att gå i en väldig fart. Härligt roligt ska jag ha varje kväll.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: