lördag 7 maj 2011

Svält


Godmorgon!

Då var det helg igen och våren har kommit tillbaka. Solen skiner och förutom en trolig inflammation i käken så mår jag bra idag.
Igår deppade jag. Idag går jag vidare.

Eftersom jag är jag så har jag så klart något att oroa mig över. Doris äter inte. Nu har hon levt på väldigt lite mat i en hel vecka och jag börjar faktiskt bli lite orolig.
Hon är verkligen inte överviktig i vanliga fall och nu börjar det bli lite löjligt. Smal är hon. Verkar lite trött. Eftersom hon inte har några problem med att ta godis när vi jobbar så är det nog inget fel på henne men hon har inte råd att tappa i vikt.

En frisk hund svälter inte ihjäl. En gammal sanning. Men att bara äta så att man överlever är inte riktigt bra. En så aktiv hund som springer med vindens fart så fort hon är ute behöver näring. Massor. Hon är dessutom begåvad med en ganska stor skopa envishet så hon kan nog hålla ut länge för att få något annat att äta. Men se jag är också envis så den gubben kommer inte att gå.
Man känner höftben och revben lite för lätt nu. Doris! Det är dags att börja äta! Nu!

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Anna Striberger sa...

Tyckte bestämt jag såg henne äta en hel kycklingbit i lördags, så det finns nog hopp! ;-)

Tusen tack för att ni ville komma och heja på mig i lördags, uppskattas verkligen. Och tack för trevlig fika efter loppet. =)