söndag 22 maj 2011

Hund i bilen


Godmorgon!

Hund i bilen. Gårdagens mysiga fika i Malmö med dotter och svärson slutade tyvärr lite mindre bra.

När vi skulle köra ifrån parkeringen såg jag en bil med en hund i. Bilen stod mitt i solen och jag såg inga nedvevade rutor så jag stannade så klart för att kolla. Nej, inte en ruta öppen och hunden låt i bakrutan mitt i solen. Den flåsade men såg ännu så länge inte väldigt medtagen ut.
Givetvis ringde jag omedelbart polisen på 114 14 och fick vänta en stund på att komma fram. Under tiden kom ett par och hämtade sin bil och jag frågade om hunden suttit där när dom parkerat. Jodå, det hade den och det var över EN TIMME SEDAN! Mitt i solen!!

Nu var jag vansinnig och när jag kom fram till polisen var min röst nästan uppe i falsett tror jag. Den rutinerade människan på polisen lugnade ner mig och tog registreringsnumret på bilen och sa "jag har skickat en bil". Under tiden vi pratade kom ägarna till bilen och mitt blodtryck gick upp igen. Jag avslutade samtalet med polisen och hon sa till mig att ge dom en ordentlig utskällning! Anmälan var registrerad sa hon. "Det kan du tro jag ska" svarade jag.
Och sen.......

Djävlar vad dom fick höra i båda öronen av mig!! Jag tror öronen fladdrade på dom en lång stund efteråt. Det gjorde inte saken bättre att mannen flinade generat när jag gick på. Det gjorde mig bara ännu mer aggressiv. Dom fick inte många ord med i leken kan jag säga!
Jag gick därifrån med ett "djävla idioter!" och benen skakade av ilska så jag knappt kunde köra därifrån.

Lämna inte hunden i bilen när det är varmt!!! Dom kan inte svettas som vi och deras inre organ bokstavligen kokar på kort tid. Temperaturen i bilen stiger till oerhörda grader på väldigt kort tid. Om ni ser en hund i en bil i samma situation som den jag såg ring polisen och sedan har man rätt att slå in rutan! Omgående!

Paret är polisanmälda och brottet är faktiskt grovt djurplågeri!!
Nu händer det förmodligen ingenting men förhoppningsvis har jag förhindrat att just den hunden inte fler gånger får sitta i en varm bil medan familjen roar sig på annat håll.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: