måndag 2 maj 2011

Misslyckad idé!

Godmorgon!

Jag tycker för det mesta att jag har ganska kul ideér på saker vi kan hitta på under helgerna men igår slog jag nog bottenrekordet genom tiderna!

Dagen började ganska bra med sol även om det inte var jättevarmt så packade vi lilla ryggsäcken och slowvandrade till kräftdammen och drack en god kopp kaffe. Vi hade en mysig stund drickande vårt kaffe medan hundarna tog sitt dopp.
Den idén var det inget fel på. Men sen.

Framåt sen eftermiddag när magen började påminna om att vi inte ätit middag kom jag på den något tvivelaktiga idén om att vi skulle ta motorcykeln och köra ut och äta någonstans. Lite svalt tyckte mannen men som alltid gör han mig till viljes och långkalsongerna åkte på. Vi hann inte långt innan kylan spred sig i kroppen och vi kom överens om att vi kanske inte skulle ta så lång runda som vi tänkt från början. Vi hamnade i Sjöbo (ca 2 mil) och upptäckte att vår restaurang inte längre finns så där kunde vi inte äta och Sjöbo kryllar inte precis av ställen att äta på så nästa alternativ var gästgivaregården där vi backade redan innan vi kommit in. 155 kr för en äggakagga. Give me a brejk! Jag betalar inte 155 kr för en äggakagga även om den serveras på vita dukar!

Sittande på en kall bänk (hur lågt hade egentligen termometern sjunkit!) funderande över hur vi skulle få mat i magen kom jag på nästa idé. Vi köper en sallad och en plastgaffel och sätter oss någonstans och äter. Sagt och gjort. Ingen veggosallad fanns men med lite pillande skulle nog det ordna sig.

Vi hittade ett ställe vid en bäck som såg, nåja om inte mysigt så åtminstone tillgängligt ut, ankskiten överallt tog vi som ett "trevligt" naturinslag. Här håller vi humöret upp för allt i världen. Det blåste svinkallt och salladen var inte den smakupplevelse jag hade hoppats på.
Färden hem var bland det kallaste jag varit med om. Det blåste iskallt och mannen som inte är lika bred som förr var inte mycket till vindskydd där jag satt bakom honom. Vi kom hem med tappad känsel i de flesta kroppsdelar och det tog hela kvällen att få tillbaka känseln. Termometern stod på +6 grader när vi kom hem!

Är det någon som kan förklara för mig varför vi inte vände, körde hem och lagade en god middag med ett gott glas vin i vårt varma kök? Jag kan inte.

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Anna Striberger sa...

Ajdå, låter ju inte som någon skön dag direkt. Men det kan ju vara svårt att veta på förhand, tror att de flesta blivit lite överrumplade över att den sköna vårvärmen kommit av sig och blivit elakt kall. Igår överraskades i alla fall några tusen tjejer av en rejäl hagelstorm när vi skulle springa Vårruset. Kändes mer som "höstrusket"...