måndag 26 september 2011

Spänning!


Godmorgon!

Helgen har varit helt underbar. Vi hittade en skön glänta som vi kunde slå läger i med husvagnen men innan vi kom dit hade vi lite mer spänning än vad vi ville ha!
En jättefin glänta som mannen spanat in skulle intas och det var bara ett problem. Det var en uppförsbacke dit som inte vår bil klarade med husvagnen och vad hände. Jo, vi gled med hela ekipaget ner och allt gick bokstavligt talat snett! Husvagnen gled och hamnade en halv meter ifrån ett stup (nåja, tillräckligt för att slå sönder husvagnen om vi ramlat ner) som riskerade att göra oss bostadslösa för helgen! Svettigt blev det!

Vi kom inte framåt och bakåt var inte att tänka på för då hade vi fått plocka upp husvagnen i smådelar. Jag, som vanligt, blev halvt hysterisk och jag lovar att skogen tömdes på djur på grund av mitt höga tonläge. Hundarna satt i tryggt förvar i bilen som tur var. Vi lade pannan i djupa veck och såg nog ganska bekymrade ut. Vi såg ingen riktig väg ut ur det här dödläget. Inte vågade vi koppla loss husvagnen och försöka rätta upp den den vägen. Om vi inte skulle kunna
hålla den så hade det varit adjöss!

För att göra en lång historia kort så lyckade vi till slut gunga bilen framåt medan jag lade block under hjulet och till slut vågade vi koppla loss och rulla ner husvagnen för hand.
Först då insåg jag att även bilen förmodligen hade följt med ner om vi misslyckats. I den satt ju hundarna!!
Då kom svetten i pannan kan jag lova! Mina älsklingar!

Fikan vi tog efter att hittat en annan lika fin glänta var den godaste på länge. Vi har i alla fall aldrig tråkigt när vi är ute! Resten av helgen gick i höstens vackraste tecken. Vi åt frukost i 7 plusgrader insvepta i filtar utanför husvagnen och njöt av den trollska skogen med solen silande mellan grenarna. Magiskt!

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Anna Striberger sa...

Det där lät ju helt klart lite mer spännande än nödvändigt på en vanlig helgutflykt! Tur att det gick bra i alla fall. Men det brukar ju vara utflykter som går snett som är de mest minnesvärda i efterhand ;-)