fredag 16 september 2011

Kärlek!


Godmorgon!

Första morgonen på länge som det finns internet här i huset. Bäst att passa på att blogga medan man kan. Beroende som man är av internet så har det varit lite jobbigt att inte kunna morgonsurfa och när man inte kan har man så klart massor man skulle vilja blogga om.
Idag kan jag men då är allt borta som jag hade tänkt skriva om. Så klart.

En sak jag måste tjata om är min underbara Doris. Igår gjorde vi något som vi tyvärr alltför sällan får tillfälle till. Vi var med på en av de andra instruktörernas kurser och tränade bara Doris och jag. Lite kärlekstid. För det var precis vad det var. Kärlek!

Jag åkte dit med precis den rätta inställningen till vad vi skulle fokusera på. Nämligen att få upp träningsglädjen på Doris när vi är på "jobb". För det är så hon ser det. Hon jobbar och då är man lite lugnare och får inte busa på som man gör hemma. Igår tog jag med hennes favoritleksak och hade väl inte tänkt göra så mycket mer än att leka och busa med henne.

I denna träningsgrupp är det bara härliga hundar som alla kan vara lösa tillsammans så vi började med att släppa dom allihop. Doris, som inte brukar bry sig så mycket om andra hundar, hittade flera roliga lekkamrater och sprang och hade jätteroligt. Jag njöt av att se denna glädje som strålade ur min älskade hund. Hon hade roligt!

Redan där var jag nöjd men hon bjöd mig på mer. Hon lyssnade på minsta vink från mig, jobbade som en gud och var framför allt jätteglad medan hon jobbade! Vi fick verkligen tränat så mycket och efter en timme var hon helt slut och lade sig nöjd på en filt. Som vanligt valde hon någon annans filt. Hon gör ofta det. Går runt och väljer ut vilken som är skönast och sen parkerar hon sig där och ser väldigt förnärmad ut när ägaren till filten kommer med sin hund och vill "låna" filten.

Jag körde hem väldigt nöjd och pratade öronen av min stackars man över hur mycket jag kommit att älska denna hund. Hon är så snäll och försiktig med alla andra hundar och går undan så fint när hon inte vill längre. Säger aldrig till när det blir för mycket utan vänder bort huvudet och bara väntar på att den andra hunden ska sluta. Springer hon bland småhundar girar hon otroligt skickligt och är så försiktig med dom.

Jaha, nu har jag gjort det igen. Skrivit en blogg om hur mycket jag älskar mina hundar. Det kommer jag att göra igen och igår var en sån underbar kväll tillsammans med min lika underbara hund så det kunde inte hjälpas.
Mina läsare får ursäkta men jag var bara tvungen.

Ha en underbara dag!
Kram

1 kommentar:

Sussa sa...

Hahaha härligt! Jag höjer ju Mille till skyarna oxå;) Älskar, älskar den hunden, så är det bara. Ha en toppen helg, Kram.