lördag 24 september 2011

Morgonvanor.


Godmorgon!

Vaknar med en mjuk nos mot min kind. Ligger alldeles still för att inte förstöra känslan. Det är mysigt. Hon är varm och pälsen är så mjuk. Hon har inte bråttom att stiga upp. Inte idag. Hon makar sig lite närmare mig för att få full kontakt med hela kroppen. Hon suckar och sover vidare. Det skulle även jag kunna göra om inte.....

.....Selma! Här har vi en som tycker att allt efter sju är sen frukost! Eftersom hon inte ska bestämma när vi ska stiga upp så ligger jag kvar (jag har ju en mysig vovve intill mig) men se då ökar hon. Min Selma pratar! Högt! Hon börjar lite försiktigt med de små bokstäverna för att öka till smärtsamhetens gräns om jag inte stiger upp. Min Selma är snart fem år gammal så vi har hållit på ganska länge med att jag inte stiger upp när hon försöker "prata" mig ur sängen. Hon vinner varje morgon och det vet hon!

Alma och Doris masar sig upp eftersom man måste hänga på om man ska med på första kisserundan. Den är kort. Man gör vad man ska och sedan in igen. Frukost serveras och den enda som är intresserad är oftast Selma. De andra tycker att det är alldeles för tidigt för att äta och sparar frukosten till efter andra rundan.

Nu är man alltså vaken och uppstigen. Vad gör alla hundarna då? Jo, kryper upp i sängen igen och sover som grisar. Även Selma som nu fått den viktiga frukosten. Man får sitta där ensam vid köksbordet och läppja på morgonteet.

Det är mysigt det också.

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Sofie med Levis sa...

Låter mysigt. Hos oss är varje morgon en fest där taxen dansar på magen och hånglar upp första person som glipar med ögonlocken. Har man tur så blir det EFTER att klockan har ringt =)