söndag 11 september 2011

Söndag. Igen.

Godmorgon!

Söndag igen. Kurs ikväll men innan dess ska jag bara lata mig förutom att jag måste köra och handla för det ekar oroväckande i kylskåpet.
Hundarna får ta en "göraingentingdag" och det kan dom gott göra. Igår jobbade Doris och jag en stund i Malmö med stadsträning med valparna och tio av totalt sjutton deltagare dök upp. Det får man kanske vara nöjd med. Vi hade väldigt fint väder även om det var lite kvavt vilket gjorde att valparna nog blev tröttare än vanligt. Duktiga var dom både på att träna på att gå i trappor och sitta fint innan man går över gatan. Ingen hade några större problem med att gå på olika läskiga underlag eller att promenera tillsammans med en massa kompisar som man nog helst hade velat leka med. Dom fick hälsa och nosa av varandra innan vi började så det gick så bra så.

Om man har kurs både lördag och söndag känns det liksom inte som om det varit helg när måndagen kommer så det gäller att ta vara på den lediga tiden. Jag tror jag ska ägna mig åt datorspel, fika och för övrigt bara andas tills det blir dags att tina rådjursklöven inför spårträning med mina deltagare här hemma ikväll.
Det blir nog en helt ok söndag.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: