fredag 23 september 2011

Dålig dag som slutade bra.

Godmorgon!

Tack för att det inte längre är torsdag! Gårdagen var inte kul. Jag var stressad och irriterad hela dagen och tyckte att allting krånglade. Vilket gjorde att även den minsta sak blev ett irritationsmoment. Stackars maken som var hemma och sjuk fick nog en och annan släng av mitt dåliga humör.

Jag har ett ganska häftigt temperament som jag lärt mig att tygla med åren. Dom som lärt känna mig lite senare i livet känner nog inte riktigt igen beskrivningen av mig här. Jag kan lova att förr kunde det flyga grejor omkring mig när jag blev arg. Jag tände snabbt och häftigt.
Tyvärr är jag dessutom långsint till tusen och glömmer aldrig. Som en elefant ungefär. Det passar inte ihop med ett häftigt humör. Jag kunde och kan fortfarande gå och gruffa i åratal på någon som i mitt tycke varit dum mot mig.

Det är inte en bra egenskap som jag försökt att jobba med i alla år. Tycker nog att jag har lyckats ganska bra. Försöker ta lite lättare på saker nu men ibland dyker det gamla humöret upp och det gjorde det igår. Jag gick omkring och muttrade hela dagen och tyckte inte alls om mig själv.
Hundarna gick undan och tyckte inte alls att matte var en kul typ. Doris reagerar alltid med att bli lite stökig medan dom andra två går och lägger sig och undviker mig. Jag förstår dom!

Träning på kvällen var inplanerat i ridhuset med hundarna och tur var att Emma inte accepterade att jag inte ville på grund av mitt dåliga humör. Det blev en väldigt bra kväll och Doris var helt underbar. Igen! Jobbade och var så duktig. Vi var båda väldigt nöjda med våra hundar när vi körde hem. Jag på bättre humör och fick avsluta denna dåliga dag nöjd i soffan med goda mackor och en kopp te.
Tur man har goda vänner som pushar lite så allt blir bra igen.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: