lördag 10 september 2011

Bilen.


Godmorgon!

Min bil är hemma igen! Den har varit på verkstan och fått en massa dyyyr kärlek. Att det ska vara så dyrt att bara byta lite bromsar och hjullager. Nu är plånboken stängd ett tag framöver. Huga vad tom den blev. Nja, lite överdrivet men ett hål blev det allt.

Min bil är den bästa bil jag någonsin haft trots sin enkelhet. Här finns inga finesser som dom vi hade när vi hade en Peugeot 607 med backcensor, inbyggd telefon, skinnklädsel och alla andra finesser man inte tyckte sig kunna vara utan. Men se den bilen passade inte mig alls för den var inte hundvänlig. Den fick sonen köra till skolan med medan jag körde omkring i en gammal Volvo utan backväxel (då gäller det att planera sin körning!) men den hade åtminstone utrymme till mina lurviga vänner.

Min bil är praktisk och det är allt jag begär numera. Den tar mig dit jag ska och har bra utrymme för mina hundar. Den är fullproppad med hundprylar som jag behöver på jobbet. Det finns ingen plats för passagerare i baksätet om dom inte vill sitta på diverse plädar, hundkuddar, koner, klicker, targetmattor och så vidare.

Mina glänsardagar i bil är förbi. Man får planera omkörningar lite noggrannare så bilen orkar. Det är inte precis någon racerbil. Men å andra sidan. Det är inte så mycket som kan gå sönder om man inte har en massa finesser.
Jag försöker intala mig att det är den perfekta bilen, och det är det, men visst skulle jag forfarande vilja ha den där Mustangen-65 som jag kunde glida omkring i.
Jag är dock inte säker på att hundarna skulle uppskatta att inte få följa med för att jag ska återuppleva raggartidens flydda dagar.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: