söndag 4 september 2011

Hur gick detta till?

Godmorgon!

Det känns som om det vore dags att skriva något "klokt" om hundträning. Men se, huvudet har gått i strejk idag så det blir inget med det.

Däremot skulle jag kunna berätta om hur ett par skor blir ett en ny tv istället. Meningen var visserligen att vi även skulle åka till någon teknikstinn affär och titta på en inspelningsbar dvd eftersom vi kände oss som om vi lever i stenåldern med vår video. Sagt och gjort. Vi for in i affären och slet till oss en broschyr om alla dessa fantastiska grejor som man absolut inte kan klara sig utan.

Mannen i mitt liv tuffade runt och läste, petade och kliade sig i huvudet en bra stund medan jag tjatade om att han skulle prata med en försäljare eftersom vår ihopslagna kunskap inte räckte till. Dessutom tröttnade jag ganska fort på att gå där och peta på saker jag inte förstod ett smack av!

Nåja, så småningom släntrade en snygg liten gosse fram och frågade om vi ville ha hans ovärderliga hjälp och det ville vi gärna. Snart krånglade dom in sig i en massa tekniska data och då gick jag och tittade på kylskåp istället Varför vet jag inte för inte behöver jag något nytt kylskåp.
När jag kom tillbaka hade dom plockat ihop grejor som var betydligt mer än en inspelningsbar dvd. Det var en ny tv med inbyggd hårddisk och ett nytt ljudsystem.
Jag såg den där snygga höstjackan jag hade tänkt köpa och mannens skor snabbt försvinna i fjärran!

Bilen kördes fram och lastades full av dessa oumbärliga saker och vi körde hem lite fundersamma över hur detta gått till.
Resten av dagen tillbringade mannen i ett virrvarr av grejor och idag är jag inte så lite nervös över hur i all sin dag jag ska kunna spela in Hem till gården imorgon.
Kan jag lära mig allt detta tro?

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: