onsdag 31 augusti 2011

Härliga människor!

Godmorgon!

Idag blir det ett kort inlägg för jag har egentligen inte så mycket att säga men jag måste bara ge en eloge till mina underbara deltagare på miljö/lydnadskursen.

Vädret gjorde sitt bästa för att störa oss med kalla vindar och ett ösregn som blötte ner både hund och människa rejält. Ingen hade regnkläder så blöta blev vi verkligen. Jag hade regnkläder i bilen men ville inte ta på mig dom eftersom ingen annan hade regnkläder på sig. Man måste vara lite solidarisk. Hihi!
Trots detta så åkte filtarna fram och man satte sig med hundarna mitt på Limhamns torg och en och annan som passerade tyckte att vi bar oss konstigt åt.

När regnet upphörde och vi var blöta in på bara skinnet var det ingen som gnällde och ville gå hem utan då jobbade man med hundarna och humöret var på topp. Regn har en förmåga att dämpa humöret och hundarna brukar bli lite sega men inte dom här. Härliga människor och hundar!

Ok. Mot slutet av lektionen tyckte en och annan hund att nu fick det minsann räcka och såg ut som om dom ville hem till stugvärmen och då bröt vi upp. Alla leende och trots allt nöjda med lektionen. Härligt!
Jag körde hem och ska villigt erkänna att det var skönt att komma hem och få torra kläder på mig och dricka en varm kopp te.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: