tisdag 23 augusti 2011

Skönt att vara två.



Godmorgon!

Igår var det en lite annorlunda kurskväll. Jag var medhjälpare på en av mina kurser. Hur kul som helst. Emma tog hand om lektionen på ett formidabelt sätt och jag hade inte väntat mig något annat. Jag fuskade faktiskt till mig lite tid att jobba med Doris. Emma hade full koll på allting så jag kunde lugnt ägna mig åt Doris en liten stund.

Det märktes att Doris tyckte det var kul. Även om hon var lite slö så jobbade hon bra på de övningar vi var med på. Min lilla tös är ju inte van vid att vara deltagare. När hon är på kurs då jobbar hon och det innebär att ligga på filten när hon inte visar övningar och det är hon fantastiskt duktig på numera. Ok. Ett litet inbrott i en väska där hon tömde deltagarens påse med godis hann hon ju också med men i alla fall. Hon är skön min juvel!

Det är en underbar trygghet att vara två instruktörer på kurserna. Emma är guld värd att ha med sig. Vi har roligt tillsammans och tänker lika. Vi har nu jobbat så länge tillsammans att vi vet vad den andra tänker. Det som den ena glömmer påminner den andra om. Ibland har vi olika tänk på hur en övning ska läras in och då lär vi av varandra.

På hemvägen diskuterar vi de olika hundarnas behov och det den ena inte har sett har den andra koll på. Då har man alla möjligheter att individanpassa kurserna. Man vet vad alla behöver. De jag inte sett har Emma koll på. Har man tio deltagare är det ibland saker man missar och då är det skönt att vara två.

Dagens blogg blev en liten hyllning till Emma och det är hon värd!
Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Anna Striberger sa...

Alltid bra att ha ett bollplank och någon att ta stöd mot när det behövs. Skönt att ni trivs så bra ihop!