måndag 15 augusti 2011

Nu är jag redo!


Godmorgon!

Tänk så bra vissa saker kan bli trots att man innan känt en liten motvilja inför det. Jag skulle inte jobba på söndagar denna omgången. Det hade jag bestämt. Helgerna är lite heliga här hemma.
Nu blev det så ändå och så himla bra det blev.
Gårdagens första lektion på en vardagslydnad blev bara mysig och trevlig så nu ska det bli roligt att jobba söndagar istället.

Att det sen är här hemma också gör ju egentligen saken bara bättre. Ingen körtid som annars är en timme innan jag är hemma.

Deltagarnas behov är blandade och det gör att jag får jobba som tusan för att hinna med alla. Hur kul som helst. En hund behöver bygga självförtroende och en annan är valpig till tusen. Jag får anpassa övningarna med väldigt stor variation. Trots att jag bara hade en lektion så var jag väldigt trött när jag slängde mig i soffan efter att ha skickat ut planering till deltagarna. Som vanligt hade min bättre hälft satt fram en kopp te med en god macka till.

Doris, som brukar vara lite knasig när vi jobbar här hemma, skötte sig med bravur och var perfekt under lektionen. Det är inte så lätt att ligga på filten och vänta på att visa övningarna när man är på hemmaplan men hon gick in i sin yrkesroll som hon gör i Malmö och var hur duktig som helst. Matte stolt!

Ja, rent allmänt så är jag så oerhört nöjd med alla kurser som nu startat allihop. En härlig samling trevliga människor och hundar som jag ska ha så roligt tillsammans med i åtta veckor medan hösten brer ut sig mer och mer.

Jag älskar höst! Ja, jag gör faktiskt det. Färgerna, luften, den lite kyliga morgonluften som biter lite i kinden. Vi kan väl hoppas att vi får lite mer sommar innan hösten tar vid men jag deppar inte om den är kommen redan nu. Jag är redo!

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Schappetanten sa...

Du vet väl det vanliga ;-)
Huga mej för hösten! Jag fasar... Jag är definitivt sommarmänniska och jag har ångest för att höst och vinter är på väg ;-( Vill INTE!!!
Kram till dig och de dina.