söndag 21 augusti 2011

Pälsproblem


Godmorgon!

Päls. Överallt. Små vita hårstrå. Flygande överallt. Vad i jösse namn är det frågan om?
Min lilla Alma är mindre än hon brukar. Hon tappar sin underull. I massor. I stora tovor. Det är inte den normala fällningen det är frågan om.

Jag slår i alla mina böcker och söker på internet för att hitta någon förklaring. Hon får mycket bra foder som hon ätit länge och alltid mått bra av. Hon får laxolja på maten varje dag.

Parasiter eller hudåkommor. Nix! Det tror jag inte det är frågan om. Huden är rosa och fin. Inget att hämta där. Hon är pigg och glad som vanligt. Hon tappar bara sin päls. I massor.

Jag är väldigt noga med mina vovvar. Dom ska alltid må bra. Gör dom inte det så gör jag allt jag kan för att dom ska göra det. Nu mår inte Alma dåligt men om pälsen inte är bra då är det något som inte stämmer och då ska det utredas. En dålig päls är ett tecken på att något är i olag. Det är bara frågan om vad? Någon som läser min blogg som har några ideér? Dom är i så fall välkomna.

Jag fortsätter mitt detektivarbete och kommer inte att sluta förrän jag har en förklaring.

Ha en underbar dag!
Kram

3 kommentarer:

Emma sa...

Jag har hört att hundar kan tappa päls om de blir skrämda.

Du går väl inte och skrämmer henne???

Schappetanten sa...

Är hon avmaskad nyligen?

Unknown sa...

Du är lustig du Emma.
Nej, det var längesen jag avmaskade henne. Tänkte inte på den möjligheten. Lustigt. Det brukar vara det första jag tänker på. Det ska jag så klart göra.