tisdag 31 juli 2012

Time out.

Godmorgon!

Jag hoppas innerligt att det är en god morgon framför allt för en av mina vänner som åkte iväg på en välförtjänt minisemester och innan hon ens kommit fram till Göteborg hamnade i en ambulans och färd till sjukhus med misstänkt tarmvred. Fy sjutton vad jag tycker synd om henne och hela familjen som får sin semester förstörd på detta vis. Jag hoppas så att det visar sig att ingen operation behövs så dom kan få några dagar att njuta på istället. Håller tummarna så det gör ont i dom!

Vips över till mitt självupptagna jag igen. Som inte kan förstå varför det inte går över i min fot! Jag har inte varit ute på någon långrunda med vovvarna på hur länge som helst nu och det känns i kroppen. Man blir ju alldeles förslöad. Ska man vara avundsjuk på det faktum att det är maken som är viktig nu för mina långhåriga vänner. Vem går man till när man vill busa? Inte mig! Vem går man till när man vill gå på promenad? Inte mig! Plocka fram annat kan man ju tycka. Det finns massor man kan göra som man inte behöver fötter till. Varför gör jag inte det då? Ja, säg det. Tur är att jag fortfarande är viktig för mina älsklingar och att vår relation har inte tagit någon skada av detta.

Vi har haft en lång period som helt saknat medveten träning av hundarna och det har varit skönt faktiskt. Jag tror både framför allt Doris och jag har behövt det. Jag vill just nu bara leva tillsammans med mina hundar utan att tänka på vad man bör och måste göra för att dom ska må bra. Lite yrkesskadad som man är så hamnar man lätt i att det blir som en evig lydnadskurs med sina hundar. För att inga missförstånd ska uppstå här så vill jag framhålla att så länge det sker med glädje och skratt uppfattar inte hundarna det som om dom jämnt är i skolan. Det är vårt sätt att tänka. Inte deras. Dom har bara roligt förhoppningsvis.
Det här handlar nog mer om mig. Jag har behövt denna "time out" för att ladda batterier och jag kan se på Doris som alltid jobbar tillsammans med mig att det gjort henne gott också. Hon är lugnare. Måste inte hela tiden ha något på gång. Sommaren är en skön period av vila helt enkelt.



Så. När vi kommer tillbaka till jobbet har jag förmodligen en hund som behöver gå om valpkurs för att komma igång igen. Hihi! Det där var ett skämt så klart. Vi fortsätter ett litet tag till att göra "ingenting". Det passar både Doris och min fot.

Jag hoppas att dagen kommer att innehålla goda nyheter om min vän.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: