torsdag 5 juli 2012

Orättvist.

Godmorgon!

Nästan varje gång jag ska vara långledig blir jag sjuk. Förkylningar eller annat sätter ofta käppar i hjulet för skön ledighet. Åh, vad jag önskar att det var så denna gång! Jag hade tusen gånger hellre legat nerbäddad i förkylning än sett min gamla mor läggas i ambulansen med bruten höft.
Det är dags igen. Det är ett år sedan sist. Oron för hur hon ska klara detta är stor. Gammal och skör som hon är. Är man snart nittio år är det mesta slitet i kroppen. Hjärtat klappar inte lika starkt som det gjort.

Nu sitter jag här och sliter med dåligt samvete för att jag ska åka iväg. Ska vi eller inte? Vågar jag åka hemifrån med risk för att inte vara där om det, gud förbjude, händer något. Vi behöver denna semestern så väl. Oavsett blir det inte som vi tänkt.
Jag har ett val. Det har inte min stackars mor. Hon ligger där hon ligger och jag mår som en skit för att jag ens tänker på att åka iväg med husvagnen nu.
Livet är så orättvist ibland. Mest för henne.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: