måndag 28 februari 2011

Fryser!

Godmorgon!

Nu är jag trött på att frysa! Jag som aldrig brukar frysa har varit iskall nu i flera månader och det känns som om jag aldrig någonsin ska bli varm igen.
Det hjälper inte ens att hundarna kryper intill med sin varma päls och försöker få upp värmen på matte.
Ute är det kallt. Inne är det kallt. Överallt är det kallt!

Aldrig har jag längtat så mycket efter våren som jag gör i år. Den här vintern har varit sååå lång! Det räcker nu!

Ge mig morgonsol som värmer. Fågelkvitter som väcker mig tidigt på morgonen. En fika i uterummet. Promenader utan termobyxor och kängor. Hundarna tar morgondopp i kräftdammen. Kurser där deltagarna inte behöver hoppa för att hålla värmen.

Till detta får jag visserligen hundar som behöver duschas efter promenaderna för att dom har rullat sig i koskit. Att jag måste ha dom kopplade för att inte störa de vilda djuren som har ungar.
Men jag tar det.

Bara jag slipper frysa!!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: