lördag 2 juli 2011

Regnig lördag.


Godmorgon!

Det regnar ett stilla sommarregn. Hundarna ligger och sover som grisar vid mina fötter. Trots att dom precis sovit hela natten. Vädret och kanske även mitt lite melankoliska lördagshumör verkar påverka även dom. Det är lite mysigt men jag hade så klart hellre packat husvagn just nu och stuckit iväg en runda. Tror vi struntar i det denna helgen.

Vad hittar man på då istället? Det finns alltid något att göra men man ska ha lust också. Hundarna borde få något vettigt att göra. Gårdagen bjöd inte på något alls i hundväg och två dagar i rad av overksamhet är mer än Doris klarar. Blickarna jag får är omöjliga att motstå. Snälla matte, vi kan väl hitta på något kul. Doris uppfattning om vad som är kul stämmer inte alltid överens med vad jag tycker är roligt. Jag har inte det minsta lust att jaga ekorren som hoppar mellan träden. Inte heller vill jag vara med och brottas när hon och Selma flippar ut. Gräva upp trädgården har jag inte heller lust med och dessutom blir inte husse särskilt trevlig då. Kasta boll är en av Doris absoluta favoritlekar men se det är matte väldigt restriktiv med .

Vad blir det då? Tja, just nu är det tomt i huvudet och dessutom är det dags att plocka undan frukosten och laga dagens förmiddagskaffe, plocka fram melodikrysset och sätta sig med örat i radion och lösa krysset. Jisses, så medelålders man är. Det är som det är.

Sen då? Ja, jag har tre lurviga vänner som säkert kommer med en hel hög med förslag på vad vi ska hitta på. Vi får väl se om det blir något vettigt eller om ekorren får lite motion idag.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: