onsdag 12 september 2012

Så ledsen.

Godmorgon!

Sedan tidig morgon har jag legat och funderat över hur fort saker och ting kan ändras. När jag kom till min träningsplan på Svågertorp i Malmö igår möttes jag av deltagare som undrande frågade vad det var frågan om. På dörren till Arken Zoo satt en lapp: Stängt på grund av konkurs! Som en blixt från klar himmel ställdes allt på ända. Jag lyckades genomföra lektionen trots att tankarna snurrade i huvudet. Efter lektionen ringde jag så klart runt för att få besked. Jo, det är så. Jag kan vara kvar denna omgång ut om inte affären blir såld och den nya ägaren slänger ut mig. Så var den sagan all. Jag hade ingen aning om detta och jag var i chocktillstånd hela kvällen igår och det har nog inte släppt ännu. Jag har ingen aning om var jag ska ta vägen och risken är väldigt stor att jag måste ställa in alla kurser jag lagt ut för oktober. Jag säger detta för att vara ärlig mot mina underbara återkommande kunder som har rätt att veta. Jag är så hemskt ledsen idag så ingen kan föreställa sig hur jag mår. Förvirrad, ledsen och fullständigt tom.

Förutom sorgen över att jag känner mig som om jag sviker alla som vill gå på kurs för mig och det är faktiskt en del så blir det ett ekonomiskt avbräck som precis som för alla som mister sitt jobb blir tungt. Det går inte att leva på att hålla hundkurser men inkomsten behövs. Jag hoppas att detta kan lösa sig på något sätt även om jag i nuläget inte har en aning om hur. Kanske kan jag då locka tillbaka mina kunder. Man får hoppas det. Under tiden får jag försöka hålla igång kurserna jag håller på Arken Zoo i Hörby. Alltid något.

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Sussa sa...

Men vad säger du? Dålig stil av Arken zoo att inte informera i tid oxå. Hoppas att det ordnar sig. Bamsekramar!!!