onsdag 16 maj 2012

Tyst i huset.

Godmorgon!

Min kropp tror snart att Ipren är dess huvudsakliga kost. Jag kommer att börja maskera mig och jaga langare ute på stan för inköp av min dagliga dos av smärtstillande för att apoteket vägrar sälja mer till mig. Jag kommer att övergå till den blåa färg Iprenmannen har och springa omkring och sjunga löjliga sånger. "jag är Iprenkvinnan. Ge mig mer. Ge mig mer". Vilken musik ni vill nynna på till den texten får ni välja själva. Jag sjunger ingenting! Inte just nu. Jag får inte.

Mitt besök hos tandläkaren som jag trodde skulle sluta med en rotfyllning resulterade i en visserligen plågsam undersökning, men borrandet slapp jag. Jag har en otäck, envis inflammation i käken som beror på en massa saker som jag inte orkar ta upp här. Jag får inte äta, inte gapa, inte prata mer än nödvändigt. Käken ska vara så stilla som möjligt. Alla dessa saker, utom möjligen gapandet, är en nödvändighet givetvis men att bara äta mjuka saker gör livet trist. Mina älskade lakritsbåtar då! Min goda biff till helgen!
Om två veckor vet jag om vi lyckas häva inflammationen annars får vi ta till det tunga artilleriet. Huga! Det låter inte så roligt så jag kommer att vara så tyst som möjligt och dricka välling så jag börjar lala som en liten baby.
Hur många olika sorters soppa finns det? Jag kommer att gå igenom alla. Jag behöver inte gå ner i vikt så den effekten känns inte så rolig. Jag som vill lägga på mig några kilo istället. Nåja, det är förhoppningsvis bara två veckor så det ska jag väl stå ut med. Inte gnälla!

Det hade varit lättare om det vore en stukad fot som man kan lägga upp på en kudde och hålla stilla. Käken är aldrig riktigt still. Inte min i alla fall. Jag är ganska bra på att låta hakan glappa. Hur i all sin dar ska pratglada jag kunna vara tyst. Äsch, nu överdriver jag lite. Visst får jag prata men omvärlden kan ju få någon fördel av att jag ska hålla käken still. Lotta är tyst för en gång skull.

Ha en underbar dag!
Kram


1 kommentar:

Schappetanten sa...

Hur fixar du kurserna????? Hmmmm hur ska jag kunna hjälpa dig här??? Vi är också sjuka men av lite mildare karaktär som tur är. Bara en simpel förkylning.... Kram till dig.