fredag 11 maj 2012

Tjurig!

Godmorgon!

Sitter här med tandvärk och tycker synd om mig själv. Lite irriterad över att man kan ha hål som gör så ont när man precis varit på undersökning och tandläkaren inte hittat något. Hål. Jag som aldrig har hål i tänderna. Kan inte komma ihåg när jag hade hände sist.
Nu får jag leva på Ipren och Alvedon hela helgen ända fram till tisdag.Den kombinationen skulle vara bra sa tandläkarens sköterska.
Dessutom har jag klämt tummen och har ont i den också.
Skulle jag få för mig att känna efter har jag säkert ont på fler ställen. Humöret är inte på topp kan jag säga.
Tjurig!

Idag är den enda icke uppbokade (eller nästan) dagen på jag vet inte när och den ska ägnas åt städning, bokföring och tvätt så hur uppbokad var inte den då.
Det är fredag och det är liksom meningen att man ska se fram emot helgen och det gör jag i och för sig för imorgon ska jag starta en ny kurs och på söndag är det heldag med föreläsning av Per Jensen och i sällskap av min bästaste Emma ska jag sitta och insupa en massa klok kunskap från en av mina favoritetologer. Synd bara att man förmodligen måste sitta drogad hela dagen på grund av en jäkla tand som värker.

Jag har en ny sån där dag då man inte ska bråka med mig för jag känner mig som en sårad björn. Redo att slå till. Det duggar lite tätt med såna dagar just nu känner jag. Det är dags att ta husvagnen och ge sig ut i naturen och vänta in sin själ tillsammans med älskad man och älskade hundar.
Det får vänta en vecka till. Hoppas vädret är lite bättre då. Rent ut sagt skiter jag i vilket för jag behöver leva det enkla livet några dagar långt ifrån alla "måsten".

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Schappetanten sa...

Godmorgon kära vän. Vad är det för liv vi lever??? Frågan har jag ställt mig hela natten när jag legat där sömnlös och försökt pyssla ihop dagen inför vår efterlängtade semester. Något man ska se fram emot och njuta av...
Jag kan dock trösta dig att man bara kan ha ont på max två ställen samtidigt. Hjärnan kan inte registrera fler ställen så du kan vara lugn. Det kommer inte göra ont på fler ställen i helgen.
Kram till dig.