söndag 6 maj 2012

Min vän Harry

Godmorgon!





Får jag presentera en av mina kompisar. Harry. Varje vecka efter lektionen kommer han hem till mig för att umgås. Han är så snäll den käre Harry. Leker så fint med mig. I början var han lite bufflig men jag har lärt honom hur jag vill ha det och nu umgås vi så fint så. Människorna säger att han behöver umgås med andra hundar och han har liksom lite svårt att hitta kompisar som vågar leka med honom. Han är nämligen väldigt stor som ni ser. 76 kg tung.

Jag fintar honom skitlätt! Han har inte en chans att hänga med i mina snabba svängar. Sätter jag igång en rejäl springlek kommer han skuttande efter och jag hinner två varv runt trädgården innan han hunnit ett halvt. Det är skitkul att lura honom.

Ibland flörtar han med mig men se min rumpa får han inte röra. Hur skulle det se ut om han skulle få för sig att försöka något? Han väger som sagt 76 kg och jag väger inte ens 30!!! Så jag får studsa hit och dit och det är inga problem att undvika närkontakt. Klumpedunsen hinner definitivt inte med i in ystra dans.

Emellanåt går han upp i det som husse kallar rabatt. Ok. Det ser inte ut som en rabatt men det växer visst lite blommor där på sommaren men det kan ju så klart inte Harry veta. Han går där likt tjuren Ferdinand och nosar. Då är han väldigt stilig tycker jag. Lite småförälskad är jag nog.

Jag har hört att han ska fortsätta gå kurs hos matte så vi kan fortsätta ha våra små träffar. Även om han nog skulle kunna tänka sig att utveckla detta till något annat än vänskap så tror jag nog att det är bäst om vi fortsätter att bara vara vänner.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: