torsdag 24 maj 2012

Ifrågasatt mental hälsa.

Godmorgon!

Nu är det fara på färde. Jag har börjat prata med mig själv! Ibland gör jag det utan att tänka på det och då är det väldigt bra att vi numera lever i en tid när man har mobiltelefonen i fickan och pratar rakt ut i luften för då ser jag inte så konstig ut när jag går där och har långa diskussioner med mig själv. Eftersom jag oftast har en hund med mig tror förhoppningsvis de jag möter att jag antingen pratar i telefon eller med min hund. Puh, tur.

Oftast svarar jag själv men det har hänt att någon annan gör det. Jag går där i affären och frågar mig själv vad vi ska ha till middag och får förslag från en främmande människa som råkar befinna sig bredvid mig. Trevligt i och för sig men lite pinsamt är det. Att prata med sig själv förknippar åtminstone jag med gamla människor och så gammal är jag inte!

Hundarna har slutat bry sig om mig när jag går där och lallar för mig själv. I början lyssnade dom och undrade om jag möjligen pratade med dom men det har dom slutat med för jag går bara där och viftar med armarna och låter som om jag talar i tungor. Dom virrar lite på huvudet och återgår till det som är viktigt på promenaden, de lite mer sinnesfriska djuren i gräset. Jag måste numera säga deras namn om dom ska lyssna. Jag låter ju alltid!
Kan det kanske bero på detta att jag har inflammation i käken? Den är ju aldrig still!

Jag har långa samtal om allt möjligt. Jag får väldigt bra svar. Det är ju jag själv som svarar. Jag har alltid rätt och behöver inte bry mig om någon annans åsikt. Är det någon som börjar ifrågasätta min mentala hälsa nu? Gör inte det. Jag överdriver som vanlig men lite kul är det.
Nu ska jag ut med hundarna och jag tror jag ska hålla en föreläsning om inkallning och lösträning likt den jag hade igår. Är det någon som vill lyssna är det bara att packa frukosten i en ryggsäck så gör vi sällskap över ängarna medan jag snackar öronen av både dig och korna på ängen.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: