måndag 28 maj 2012

Finns mitt hem under dammet?

Godmorgon!

Vänta nu. Hade inte vi ett trägolv i köket? Den grå heltäckningsmattan känner inte jag igen. Dessutom verkar det växa lite gräs mitt i det grå.  Solen gör sitt bästa för att försöka skicka en och annan stråle genom fönster som ser ut som mörkläggningsgardiner. Köksskåpen är prickiga istället för vita. Ordspråket: bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete känns väldigt aktuellt idag. Det är bara det att skiten har liksom krupit ut från hörnen och lagt sig lite överallt liksom. Man  kan tycka att det inte skulle blir så när man är ute mest hela dagarna. Men jodå, där ligger det. Överallt känns det som. Alltså ska dagen innehålla en ordentlig sanering av hemmet. Mitt i detta sitter dom som är mest skyldiga till detta. Tre lyckliga vovvar som drar in både det ena efter det andra från trädgården när dörren står öppen hela dagarna.

Det är bara blommorna i fönsterna och i alla krukor överallt ute på gård och uterum som verkar trivas. Mannens lilla hobby. Det är så fint så. Kanske för att jag inte har någon hand i detta. Sen jag slutade med att "hjälpa till" med att vattna och prata med blommorna så mår dom prima. Tror jag ska fortsätta med det. Det blir nog bäst då.

Hundarna får ta en vilodag i dag också trots att dom hade det igår för det finns inte tid för det. Doris behöver det i vilket fall som helst för gårdagen innehöll en kurs och därefter en träff med två mastiffer i trädgården för lek och umgänge. Hon blev nog lite besviken för hennes goda vän Harry brydde sig inte ett dugg om henne nu när en ny tjej i form av en annan mastiff gjort entré i lekstugan. En skön napolitansk mastiff vid namn Astrea som han tyckte var så söt så. En intensiv flört inleddes så fort vi släppt dom och tranorna vid Hornborgarsjön skulle bli gröna av avund om dom sett hans dans för att försöka "komma till" på stackars Astrea. Inte brydde han sig om att hon inte var i löp. Man kan väl träna tänkte han. Lite lek blev det också som tur är. Doris som tyckte att två så stora klunsar på en gång var en för mycket lade sig i skuggan och lät dom hålla på för sig själva. Dom lekte tills dom knappt orkade lyfta en tass och åkte hem med tungan hängande i marken. Harry såg väldigt nöjd ut med sin träning för eventuella framtida dater med löptikar.

Nej, minsann nu har jag inte tid att sitta här och lata mig. Fram med rengöringsmedel och trasor och till verket.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: