onsdag 9 maj 2012

Drömmar.

Godmorgon!

Drömmar. Alla har vi väl drömmar? Frågan är om inte det mesta mår bäst av att vara just drömmar.
Det finns saker som jag skulle vilja göra men som inte går att realisera. Vad är inte viktigt. Det viktiga är att jag förmodligen skulle bli lite besviken om jag verkligen genomförde dem.
Intressanta saker som jag undrar om jag skulle klara. Jag tror att om jag verkligen iscensatte dom skulle jag förmodligen bli besviken för att det inte var så rosenrött som det är i mina tankar.

Hela livet är inrutat på något sätt. Man lever som man förväntar sig av en. Snällt rättar man in sig i ledet och följer strömmen. Man ifrågasätter inte det så mycket. Som små myror far vi runt hela dagarna och jagar bröd för dagen. Vi växer upp, gifter oss, skaffar barn och lever det svenssonliv som de flesta av oss gör. Dagarna går och förhoppningsvis fyller vi de flesta av dom med lite guldkant. Tur är väl det. Att glädja sig över de små, små saker som sätter ett litet leende på våra läppar är viktigt. Som ger oss minnen som vi bevarar i hjärtat.

Visst vore det väl en kittlande tanke att helt bryta upp från det livet och kasta sig ut i ovissheten? Göra något som ingen förväntar sig av en. Följa en dröm som kan bli helt fantastisk eller också går det helt åt helvete. Kanske får man börja om från noll igen men jäklar vad man då känt att man levt.

Tro nu inte att jag på något sätt är missnöjd med mitt liv och de val jag gjort. Inte alls. Det handlar inte om det. Jag tror det handlar om att man någonstans i någon liten, liten gen har en äventyrare i alla fall. Jag, och alla som känner mig, vet att jag är en riktig fegis. Det finns massor av saker jag inte gör för att jag inte vågar. Jag är definitivt ingen som släpper greppet. Jag håller hårt i det som är tryggt.
Kanske är det just därför jag lite då och då återkommer till den där drömmen. Drömmen om att kasta mig ut och se var jag landar.

Det är nog bäst att det stannar i tanken. Jag håller hårt i tryggheten. Jag trivs bäst när det inte rubbas för mycket. Men tanken finns.......

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: