lördag 12 maj 2012

Blåst och kossor.

Godmorgon!

Idag gäller det att hålla i hatten! Jisses, vad det blåser. Typiskt! Idag när jag ska starta ny kurs här hemma i Hörby. Omöjligt att göra sig hörd där när det susar från vägen och blåser samtidigt. Det blir till att ta till megafonen.






Jaha, då var det slut med spring på fälten för hundarna. Framför allt Doris. Bonden vill inte ha skummjölk så inget motionerande av kossor för hennes del. (jag är mycket medveten om att det inte är mjökkor på bilden men det lät lite kul!) Igår släpptes de första skuttande och hoppande korna på bete och det är en härlig syn varje år. Lyckliga kossor på grönbete.
I fjol brydde hon sig inte ett dugg om dom men jag vill inte att hon faller tillbaka i gamla vanor så nu är det linor och flexikoppel som gäller på promenaden. Nu på morgonen straffade hon mig genom att inte kissa överhuvudtaget. Gå du där sa hon. Jag ska minsann inte göra något. Tja, det är värst för henne själv.

En väldigt uppbokad helg ligger framför mig och det hade varit så roligt om inte tanden värkte så förbannat! Imorgon blir det ingen blogg på morgonen. Tidig uppgång med avfärd till Helsingborg för en dag av föreläsningar. Jag packar min Treo och i sällskap av världens bästa Emma ser jag fram emot en dag när jag ska bli fullmatad av hundkunskap på hög nivå. Man kanske skulle sätta sig och göra en lista över alla utbildningar och föreläsningar man deltagit i. Har aldrig brytt mig om att göra det. Det hade blivit en ganska lång lista nu. Lite klokare har jag förhoppningsvis blivit genom åren. Man kan ju alltid hoppas i alla fall.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: